Halloween House

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Halloween House

Bericht van murillo. op zo maa 06, 2016 5:18 pm

Sabrina
"If I decide to go, what could he do? Vampires can easily lie. And they will to a vampire like Shade. He doesn't do anything else himself. But to a slave? What does it matter. I can't prove anything. But, I am loyal. And the question is.. will Shade find another loyal slave, who's smarter then me, and he can trust? Yes, he uses me now. Because right now he needs me more, then I need him." Shade.. waag het niet nu een opmerking te maken. "And I wasn't planning on killing you. I know that takes more then one poision berry. But I think it will hurt you. Lucky, I won't hurt someone who doesn't hurt me. Because 'I'm not such a idiot' to try killing a vampire without reason. I tryed before. It doesn't work...΅

murillo.

Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 18-01-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op ma maa 21, 2016 8:23 pm

Ikor
De kokkin wist hem te vertellen dat ene Jake en ene Lisa een knipperlicht relatie hadden, dat er een vampier was, een bewaker nogw el, die verliefd zou zijn op een dienstertje dat in haar keuken werkte - en tot overmaat van rampw as zij verliefd op hém! - vertrouwde ze hem toe, dat Sertius wel erg graag wijn dronk en nog meer van dat soort nutteloze gezever. Hij hoopte maar dat Allison meer succes had

Sertius
"If you decide to go?" echode hij. "He could kill you, of course. Hij could tie you down and torture you. Hij could rape you, although I don't think he ever will. Like I said, there's a reason he took you with him. I just don't know, if he already realised this."
Hij grinnikte , eigenlijk lachte hij Sabrina vierkant uit, toen ze zei dat ze loyaal was. Maak dat de kat wijs...
"You're loyal? Who's lying now?" Hij wuifde zijn eigen opmerking weg.
"He doesn't need you, but I guess it's true you need him. Anyway, the poison of that plant won't even hurt me... But we're not here to talk about plants and poison and old love-interest, are we?"

Shade
Hij grinnikte inwendig. Ik zou niet durven antwoordde hij, maar zelfs zijn gedachtespraak klonk afwezig. Want Sertius had in zekere zin gelijk gehad... Het feit dat hij sabrina meegenomen had, had weinig te maken met het feit dat hij haar nodig had. Ja, hij kon haar gebruiken. Maar hij had ook een ander kunnen meenemen...

holiday
Admin

Aantal berichten : 260
Registratiedatum : 15-01-15

Profiel bekijken http://halloweenhouse.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op ma maa 21, 2016 8:58 pm

Shht Sertius, ze kan loyaal zijn okey :')

Sabrina
Kop dicht Shade. Het lukt me niet verder te bluffen, dus je mag zo wel weer komen helpen in plaats van mij alles te laten oplossen. "Well, I hope he knows soon. And he's already torturing me, remember? He leaves me with you. Really, there's better company." Ze draait geïrriteerd met haar ogen. Ze kon wel loyaal zijn, echt. Maar op dit moment zg ze geen reden waarom. Shade had meer van haar afgepakt dan hij had gegeven. "I can be. And that's not a lie. And no. I don't need him. If he was death, I would already be free."

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op di maa 22, 2016 5:46 pm

Allison
' ik kijk wat naar de jongens en begin ze uit te horen veel laten ze niet los...
Ik kijk ikor machteloos aan wat nu?

Shetlandpony

Aantal berichten : 333

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op za apr 23, 2016 7:19 pm

Sertius

"He's torturing you?!" Hij kon het niet helpen, hij schoot in de lach. "He isn't. oh, he's bitten you, I know, but I'm sure you mocked him, or challenged him. We're talking about the assassin of our Master. He won't lose hismself that fast." Hij grijnde slechts om Sabrina's volgende opmerking, maar wat ze daarna zei, moest hij toch even corrigeren.
"If he were* dead, you would be dead too, I guess. You're his slave. If he dies, you'll become a bloodslave. And if you resist, they'll just take all your blood in one time.

Shade
Was je aan het bluffen dan? ik dacht dat je de waarheid sprak. Misschien moet ik het nog even rekken. Zo te horen begin je mij meer op prijs te stellen nu ik even weg ben, wie weet vind je me over een uurtje wel aardig. plaagde hij. Hij liet Sabrina nog een paar tellen om zich te ergeren. Maak je geen zorgen, ik was al onderweg Het volgende moment opende hij de deur, zonder kloppen. Hij had precies gedaan wat hij Sertius had gezegd - wat gaan drinken. Zijn ogen hadden hun normale , blauwe kleur en zijn huid was niet meer zo lijkbleek als toen hij pas uit eht huis bevrijd was.

Ikor
Hij loopt terug naar Allison "Heb jij een voorstel?"

*Nee, die were hoort daar. Dat is geen fout, echt niet

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op za apr 23, 2016 7:44 pm

Sabrina
Sabrina wilde net haar mond openen om iets terug te zeggen, als Shade binnenkomt, na zijn antwoord. Eindelijk. "Speakin' about the devil..." Niet helemaal. Als jij al dood was gegaan, zou ik niet in het huis zijn terecht gekomen. En ja, je weet zelf ook wel dat ik het liefst nu weer zou vertrekken. Ze kijkt Sertius nog een keer aan. "With torture, I didn't mean the fact that he has bitten me"

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op zo apr 24, 2016 9:14 pm

Shade
Als ik ooit sterf, ben jij de eerste die het weet, dat beloof ik je.
Hij gaat naast Sabrina zitten en maakt daarmee bruusk een einde aan eht gesprek. Wacht, waar heb ik je dan wel gemarteld? ik kan me niet herinneren dat ik je iets aangedaan heb?
"So, Sertius, I hope you didn't mind her ... Well, sometimes she can't hold her tongue. I actually came here to deliver you the message of Caedis' dead by myself. He'll be cremated two days from now - You're supposed to attend his funeral."

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op zo apr 24, 2016 9:25 pm

Sabrina
Waarschijnlijk omdat ik medeplichtig zal zijn aan jouw dood. Ze draait haar ogen als Shade weer naast haar gaat zitten. Ik had het over het feit dat jij me achterliet met Sertius. Hij is oud en saai, ik pest hem maar wat. Verder, in een huis zitten met een monster dat je wilt opdrinken, is nou ook niet het fijnste gevoel. Shade verteld rustig over de Crematie van Caedis en Sabrina moet zich flink inhouden diep te zuchten. Ze vreest dat ze dan nog steeds niet weg is van Shade en óf tijdens de Crematie zit opgescheept met Ikor en Allisson, samen met wat andere slaven, óf bij de crematie zelf moet zijn. En in beide, had ze helemaal geen zin.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op zo mei 01, 2016 9:08 pm

Shade
Dat zou wel eens kunnen... antwoordde hij afwezig. Shade was van plan zijn einde zelf te tegelen. Dat hield niet per se in dat hij zeklfmoord zou plegen - hoewel die kans er wel was - maar hij zou in elk geval zijn dood helemaal zelf plannen. Het zou best kunnen dat hij Sabrina een rol zou laten spelen in zijn dood.
Sertius drinkt je niet leeg zolang ik er ben, en ik doe eigenlijk heel erg mijn best je levend t houden. Ja, ik weet dat dat me tot nu toe niet erg goed gelukt is. je hoeft eigenlijk alleen maar in mijn buurt te blijven, dan zullen ze niet aan je komen. Er gebeurde wel het een en ander met menselijke slaven dat niet deugde, dingen die Caedis hard en genadeloos had afgestraft.
Sertius gaf aan dat hij - natuurlijk - aanwezig zou zijn bij de crematie van hun leider. Shade en Sabrina werden naar hun kamer gebracht (nou ja, ze werden vriendelijk verzocht naar hun vertrekken te gaan, zodat Sertius kon inpakken en alles kon regelen, maar eigenlijkw as het gewoon een impliciet bevel). Shade leidde Sabrina door de gangen naar de suite die altijd door leden of gezanten van de 'koninklijk' familie werd gebruikt. Hij opende de deur, die niet op slot was en waar geen sleutel op zat, iets dat hem meteen stoorde, voor zichzelf en Sabrina en liep anar binnen

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op zo mei 01, 2016 9:20 pm

Sabrina
Oh ja. Want in jouw buurt zijn, dat is veilig. Geweldig denkwerk Shade. Niet lang nadat Shade er weer bij was gekomen, beveelde Sertius haar en Shade om naar hun kamer te gaan. Sabrina had moeite om te gehoorzamen, maar wonderbaarlijk genoeg was ze zonder mokken opgestaan en meegelopen, tot Shade een van de kamers opendeed. Rustig volgde ze hem de kamer binnen, waar ze verveeld op een bed stortte. Het bed was verrassend zacht en nam de klap goed op, en de dekens voelde zacht aan. Ze gaapte heel even. "Hoe laat is het eigenlijk, Shade?" Ondanks dat het bijt-incident vroeg in de ochtend was gebeurd en Sabrina al water had gedronken om het bloedverlies op te vullen, als Shade iets langer van haar had gedronken, had ze hier waarschijnlijk niet gestaan. En ze begon het bloedverlies wel op te merken, in de vorm van vermoeidheid.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op ma mei 02, 2016 6:16 pm

Shade
Je bent nog niet dood.
Hij ergerde zich aan de manier waarop Sertius hem had weggezonden, al moest hij toegeven dat hij ook wel blij was met de rust. Hij zou het nooit toegeven, maar hij was moe. De kamer was groot en netjes, een kamer een prins waardig - heel anders met zijn eigen, bescheiden kamer in de vampierstad. Zijn kamer daar was net niet spartaans te noemen. Hij keek met een misprijend gezicht naar Sabrina toen die zich op zijn bed liet vallen. "Ga je eerst wassen, of wil je de slaven hier nog meer werk bezorgen? Het is trouwens een uur of vier 's middags... Ga maar slapen, als je wilt. na je douche, dan toch."
Hij voeld ezich eigenlijk schuldig tegenover Sabrina, en ergens ook tegenover Caedis, zijn meester, ook alw as die nu al lang dood.

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op di mei 03, 2016 7:47 pm

Allison
' mmmm ik denk niet dat ze het zo fijn gaan vinden als we ze uitleveren aan shade ,
Daarmee dreigen sertius lijkt mischien wel heel vredelievend maar hij zal er geen nacht minder over slapen als een van zijn bediende spoorloos verdwijnt...'

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op di mei 03, 2016 7:51 pm

Allison
' shade is vast uitgehongerd zeg ik extra hard tegen ikor..
* mensen kijken me aan als of ik gek ben 2 meisjes en 2 jongens komen naar me toe wat wil je weten zeggen ze schichtig alsof niemand het mag Horen...*
' ik ga geamuseerd op een stoel hangen Hmm ik wil gewoon weten wat er hier de afgelopen 2 weken exact is gebeurd...'

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op di mei 03, 2016 9:47 pm

Shade voelt zich schuldig? What? Sinds wanneer heeft hij gevoelens?

Sabrina
't scheelt niet veel. Ze draait geïrriteerd met haar ogen als Shade roept dat ze eerst een douche moet nemen. Alsof ze niet meer aan haar kop had dan wat hygiëne-problemen. Al had Shade ergens wel gelijk. Ze had een lange tijd geen douche meer kunnen nemen. Ze zucht eens diep en staat op. "Ik heb niet eens schone kleren.." Ze loopt richting een deur, waarachter een badkamer bevindt, en doet deze open. "Als je zo binnenkomt, maak ik je af." Ze loopt de kamer binnen, en sluit dan de deur achter zich. Ze ontdoet zich van haar kleren en draait wat aan de knoppen van de douche. Al snel stroomt warm water over haar heen. Als ze eindelijk een beetje schoon is, draait ze de douche weer uit, en pakt een handdoek om zicht af te drogen.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op di mei 03, 2016 9:55 pm

Shade heeft eigenlijk heel veel gevoelens, alleen stopt hij die in kleine kamertjes en draait hij die kamertjes op slot

Ikor
Hij had enige moeite zijn gezicht in de plooi te houden toen Allison met Shade begon te dreigen. het werkte wonderbaarlijk goed, dat hij daar niet was opgekomen! Hij keek toe, omdat hij Allison niet wou onderbreken - stel je voor dat hij het verpeste - maa rhij luisterde met gespitste oren.

Shade

Hij snoof, maar reageerde verder niet op haar gedachte. "Ik zorg wel even voor kleren voor je..." bood hij aan. haar woorden, namelijk dat ze hem zou doden mocht hij binnen komen, deden hem in de lach schoten. "En hoe ging je dat doen?" grinnikte hij, bijna plagerig. Hij wandelde naar het tafeltje naast het bed en drukte op de bel die daar staat. Binnen de minuut stond er eenbediende voor de deur. Hij gaf haar de opdracht schone kleren te gaan halen voor zijn slaaf, en vertelde haar hoe groot en breed Sabrina was. Niet veel later overhandigde de bediende hem te kleren. Hij liep naar de badkamerdeur en klopte keurig aan. "Ik heb je kleren vast. Ik leg ze voor de deur op de grond." Hij voegde meteen daad bij woord en besloot zijn vertrekken eens volledig te verkennen, of om precies te zijn, de bediendekamer langs de buitenkant van het huis. Hij zou hier slapen.

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op di mei 03, 2016 10:23 pm

Willen jullie even mensjes spelen die zinnige dungen vertellen aan Allison ik speel wel de zinloze effkes

Allison
* een dapper oud vrouwtje stapt op me af verraadster de hele groep begint hef te schreeuwen ik kijk der aan 'wil je naar shade ik ben niet bang om je daar heen te brengen zeg ik met geen emotie in mijn stem'* de vrouw kijkt me aan jij hebt wel lef he leven met vampiers en hier binnen vallen en van ons informatie opeisen *
' ik negeer de vrouw compleet iedereen die mij zinvolle informatie geef zal ik zorgen dat je hier niet meer hoeft te werken iedereen die me van informatie onderdrukt zeg ik met een grijns zal bij shade eindigen als zijn avond eten....''
Ik loop naar ikor zo doe je dat dus lach ik zeg jij even tegen shade dat zijn maaltijdjes op hem wachten zeg uk op een emotieloze toon..*
' nou iedereen barst maar los!!!'

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op di mei 03, 2016 10:34 pm

En dan draait hij het kamertje 'honger' open op verkeerde momenten.

Sabrina
"Ik vind wel een manier om je te doden." Ze hoort Shade weglopen, en komt langzaam de badkamer uit. Ze pakt de kleding en bekijkt het. De kleding was van zachte stof, en zag er comfortabel uit Het bestond uit een simpele broek met bloes, en een slaaphemd. Sabrina besloot dat ze hiermee wel kon leven, en doet de kleding aan. Zodra ze in de warme kleding zit, springt ze weer op het bed. Shade had niet gezegd waar ze moest slapen, en op dit moment was dit het enige bed wat ze kon vinden. Ze rolt zich op, en grijpt een van de kussens vast om op te liggen.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op do mei 26, 2016 9:54 pm

eh, shettie, ik heb eig geen idee wat er vertelt wordt xd maar oke, ik doe een poging
mur, nee, dat is nou helaas het enige kamertje waar geen slot op zit.

Ikor
"Eh, Allison, we kunnen hen nooit vrijlaten..." fluisterde hij zachtjes, zodat alleen zij het kon horen. Haar woorden hadden echter effect en hij luisterde naar wat een kleine jongen - het kind kon amper dertien jaar oud zijn - te vertellen had. "We weten niks, echt niet!" zei het kind. "We weten alleen... Wel, een paar weken geleden heeft onze meester een vracht wijn naar de hoofdstad gestuurd, als geschenk. Maar meer weet ik echt niet"

Shade
"Ongetwijfeld." antwoordde hij, maar het was onmogelijk te zeggen of dat sarcastisch was of niet. Misschien was het wel zo. Shades leven .. Wel, technisch gezien was Shade nog steeds een slaaf, maar nu zijn meester dood was - dat betekende dat hij nu de slaaf van zijn eigen broer was. leuk. Shade zou zien - misschien was er nog wat nuttigs voor hem te doen. Misschien had Lupus hem nog nodig. maar als dat niet het geval zou zijn, zou er geen enkele reden zijn om nog verder te leven. En misschien zou Sabrina hem in dat geval wel een plezier kunnen doen... Ooit. Als hij besloot te sterven, maar voorlopig had hij nog het een en ander recht te zetten.De bediendekamer was eenvoudig, spartaans zelfs, maar het bed volstond. Goed. De kamer had ook een raam, dat uitkeek op de binnenplaats. Nog beter, een mogelijke ontsnappingsroute. Hij had eerder de bediende ook een stel propere kleren voor hem laten meebrengen, en toen hij hoorde dat Sabrina van de badkamer af was, liep hij erheen. Sabrina lag al in het kingsize bed te slapen. Hij liep stil zoals alleen een vampier dat kan, langs haar heen en stapte de badkamer binnen. Hij legde zijn kleren aan de kant en stapte de douche in.

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op vr mei 27, 2016 4:01 pm

Allison
' ik zucht het is beter als niets'
Dankjewel kleine jongen ...'
Zou ik nog iets mogen vragen? Weet iemand hier waar die vracht lading staat?
En zou een van jullie ons er naar toe kunnen brengen voor de gene die het me verteld wacht een beloning van de meester...'
Ik wacht hoopvol op een antwoord van de menigte '

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op zo jun 05, 2016 10:44 pm

Sabrina
Sabrina was nooit een diepe slaper geweest. Tenminste, niet als ze pas net sliep. Ze hoorde de vampier niet langs haar lopen, maar toen de douche aanging kon ze het water horen stromen. Het geluid van de druppels die hard op de grond vielen liet haar ontwaken. Ze opende een oog, en concludeerde dat Shade in de badkamer moest zitten. Ze gaapt even. Het leek haar niks belangrijks, dus sloot ze haar ogen weer. Het getik van de druppels was ontspannend, en al snel vergat ze de wereld om haar heen weer.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op do jun 09, 2016 7:23 pm

Ikor
De jongen schudde driftig, angstig zelfs, zijn hoofd. "Die vracht is al maanden terug naar de hoofdstad gestuurd. Waarschijnlijk is alles al lang op." zei hij. Ikor bedacht dat de jongen waarschijnlijk niet echt zat te wachten op de 'beloning van de meester'. De jongen kende enkel Sertius als vampier, en eerlijk gezegd zou Ikor die zijn 'beloningen' ook niet willen ontvangen.

Shade
Toen hij een klein kwartiertje later weer uit de badkamer liep, zijn haar nog zo nat dat er druppels uit vielen die ronde cirkels op zijn shirt tekenden, zag hij dat Sabrina nog diep in slaap was. Hij hoorde haar hartslag, kalm nu, bijna in hetzelfde ritme als dat het hart van zijn kleine Julia ooit geklopt had en onwillekeurig glimlachte hij. Nogal een geluk dat ze lag te slapen en het niet zag. Eventjes bleef hij stil staan, vlak bij haar, en hij had moeite de neiging haar aan te raken, al was het maar vluchtig, te onderdrukken. Hij zag de fijne puntjes in haar hals,w aar hij eerder zijn tanden in haar slagader geboord had. Een steek ging door hem heen - dat was niet zijn bedoeling geweest. Gelukkig.... Gelukkig was ze niet dood.
Hij was niet verliefd op haar - totaal niet. Zijn Julia was zijn dochter geweest.
Hij draaide zich om en liep naar 'zijn' kamer.

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op do jun 09, 2016 10:50 pm

Allison
' dankjewel jongen , ikor hoelaat is het ik denk echt dat ik even moet gaan slapen ik heb rust nodig..
En ik wil met shade en Sabrina praten over hun bevindingen fluister ik ...

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van murillo. op zo jun 12, 2016 10:33 pm

Sabrina
Sabrina had weinig door van geluid. Het was dan ook niet dat hij teveel geluid maakte, maar meer het gevoel van dat iemand dicht bij haar stond. Weinig mensen stonden bij haar bed met goed nieuws of bedoelingen, en op een of andere manier had ze de aanwezigheid van iemand gewoon door. Wellicht kwam het wel door het geluid van geadem. Wie weet had ze net als een vampier het gehoor om een hart te horen kloppen, of wellicht had ze gewoon een 6de zintuig. In ieder geval werd ze wakker door Shades aanwezigheid, en ze opende net haar ogen toen ze hem weg zag lopen. Had hij bij haar bed gestaan? Of was het een illusie die haar hoofd had gecreeërd? Het maakte haar weinig uit. Ze was wakker, dat was het punt.

murillo.

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van holiday op di jul 05, 2016 4:29 pm

*ik was halverwege en ik klikte per ongeluk de pagina weg, aaaah *

Ikor
Hij schoof zijn mouw omhoog, zodat hij een blik op zijn horloge kon werpen. Het was een eenvoudig, elegant, volledig zwart geval, een ouderwets uurwerk met een echte wijzerplaat en niet zo'n nieuwerwets, digitaal ding. Caedis had het hem ooit gegeven - en die had de knipperende en piepende digitale uurwerken enorm irritant gevonden. "Laat." antwoordde hij. "Kom, laten we naar de kamers gaan." zei hij, en hij leidde Allison feilloos door de gangen van het landhuis. Ikor was hier eerder geweest, en hij wist dat Sertius Shade zou installeren in de koninklijke gastenkamer. Hij hield stil voor de deur en klopte aan. Hij dacht immers niet dat Shade het zou apprecieren mocht hij zomaar binnen komen gewandeld.

Shade
Hij voelde Sabrina's ogen in zijn rug en besefte dat hij haar had wakker gemaakt - oeps. Hij reageerde er echter niet op en onderwierp 'zijn' kamer in plaats daarvan aan een grondige controle. Shade had een eeuw lang in een afgesloten ruimte doorgebracht, afgesloten van de werkelijkheid, maar dom of achterlijk was hij niet. Al in de periode voor zijn opsluiting was er zoiets geweest als afluisterapparatuur - al was die nogal eenvoudig en werkte die meestal voor geen meter - en hij vermoedde dat die apparatuur inmiddels wel gevolueerd zou zijn. Systematisch onderzocht hij alle oppervlakken. Hij tilde schilderijen en andere versieringen van de muur en inspecteerde de kaders, hij kroop onder zijn bed en het bureau. Hij verzamelde een zestal kleine apparaatjes. Mooi. Wellicht had hij nog lang niet alles gevonden, maar iets was al beter dan niets. Hij keek niet op toen er op de deur geklopt werd. Shade had Ikors en Allisons voetstappen al herkent. "Binnen!" riep hij. Nu Sabrina wakker was hoefde hi niet stilletjes meer aan te doen.

holiday
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Shetlandpony op ma jul 11, 2016 10:40 am

Allison
" ik stap naar binnen*
' wat een dag was dit ik ben kapot moe en ik plof op bed*, ' shade Hoelang moeten we hier nog blijven?

Shetlandpony

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: